Podstawowa cena VW Polo w wersji Life z 3-cylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM wynosi 96 590 zł. Auto oferuje m.in. reflektory LED, 15-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe zegary Digital Cockpit, system multimedialny, asystenta pasa ruchu i 8 poduszek powietrznych. Wersja Style z równocześnie silnikiem to koszt od 103 690 zł.
Nowy Volkswagen Polo to kolejna odsłona ciekawego miejskiego modelu, który przeszedł gruntowny lifting. Niemiecki producent zdecydował się na subtelne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, skupiając się głównie na modernizacji wnętrza i systemów bezpieczeństwa. W standardowym wyposażeniu znajdziemy szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Podstawowa wersja oferuje między innymi system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, asystenta pasa ruchu Lane Assist oraz system wykrywania zmęczenia kierowcy. Auto otrzymało zupełnie nowy kokpit z cyfrowym zestawem wskaźników Digital Cockpit i dotykowym ekranem multimediów o przekątnej 8 cali. Czy to wystarczy, aby konkurować z innymi modelami w segmencie B? Wprowadzone ubardzo dobrzenia sprawiają, że Polo staje się jeszcze bardziej super propozycją dla osób szukających kompaktowego auta miejskiego.
Cena bazowa nowego Volkswagena Polo startuje od 89 990 zł (w wersji wyposażenia Life z silnikiem 1.0 TSI). W standardzie otrzymujemy multimedialny system infotainmentowy z łącznością bezprzewodową, klimatyzację manualną oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Na pokładzie znalazło się także radio z 6 głośnikami, czujniki parkowania z tyłu oraz światła LED. „To naprawdę imponujący zestaw jak na bazową wersję wyposażenia” – twierdzą eksperci branżowi. Zaskakuje także obecność zaawansowanych systemów bezpieczeństwa już w podstawowej konfiguracji.
Technologia i wyposażenie standardowe nowego Polo
- System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania
- Lane Assist – asystent pasa ruchu
- Digital Cockpit – cyfrowe zegary
- System multimedialny z 8-calowym ekranem
- Klimatyzacja manualna
- Światła LED
Innowacyjne rozwiązania w miejskim wydaniu
Nowe Polo wyróżnia się także pod względem luksusu jazdy i ergonomii. Zmodernizowana platforma modułowa MQB A0 daje nam doskonałe właściwości jezdne i wysoką stabilność podczas pokonywania zakrętów. Auto otrzymało przeprojektowaną deskę rozdzielczą z intuicyjnym układem przycisków i pokręteł. Materiały wykończeniowe zostały mocno ulepszone – dominują tu miękkie tworzywa i chromowane detale (które dodają wnętrzu premium charakteru). Dla multimediów producent nie poskąpił – system jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, dając bezprzewodową integrację ze smartfonem. „To pierwszy model w segmencie z tak zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi w standardzie”.
Gama jednostek napędowych obejmuje ekonomiczne silniki benzynowe o mocy od 80 do 110 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d. Na uwagę zasługuje wariant 1.0 TSI o mocy 95 KM, który stanowi złoty środek między osiągami a ekonomią użytkowania. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 5,4 l/100 km. Jak wypada nowe Polo na tle konkurencji? Pod względem wyposażenia standardowego i zaawanasowania technologicznego zdecydowanie wyróżnia się na tle rywali.
Volkswagen Polo : Kompaktowa rewolucja w miejskiej dżungli
W nowym roku modelowym Volkswagen Polo startuje z ceną podstawową od 96 390 zł za wersję Polo z silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM. Model oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Life, Style, R-Line oraz GTI. Każda z wersji może być wyposażona w silniki benzynowe o różnej mocy, począwszy od bazowego 1.0 MPI, przez jednostki TSI o mocy 95 KM i 110 KM, aż po topową jednostkę 2.0 TSI o mocy 207 KM dostępną w wersji GTI.
- System multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym w standardzie
- Automatyczna klimatyzacja Climatronic dostępna od wersji Life
- Pakiet systemów bezpieczeństwa IQ.DRIVE w opcji dla wszystkich wersji
Standardowe wyposażenie obejmuje LED-owe reflektory, systemy wspomagające kierowcę oraz cyfrowe zegary Digital Cockpit. W topowych wersjach znajdziemy adaptacyjny tempomat, system bezpodstawaykowy oraz 16-calowe felgi aluminiowe.
Aktualizacje over-the-air (OTA) dla systemu infotainment Polo
Najnowsza generacja Polo wprowadza innowacyjne rozwiązanie w postaci zdalnych aktualizacji oprogramowania. System infotainment może być aktualizowany bezprzewodowo, co pozwala na dodawanie nowych funkcji i poprawę działania interfejsu bez wymogu wizyty w serwisie.
Spalanie młodego Polo – poznaj miejski apetyt najnowszego VW!
Średnie spalanie miejskie w nowym Volkswagenie Polo wynosi około 6,8-7,5 l/100 km dla silników benzynowych. Najbardziej ekonomiczny jest wariant 1.0 TSI o mocy 95 KM, który w cyklu miejskim potrafi zejść nawet do 6,5 l/100 km. Wynik ten jest możliwy do osiągnięcia przy spokojnej jeździe i wykorzystaniu systemu start-stop.
W kwestii intensywnej jazdy miejskiej, z częstym ruszaniem i hamowaniem, spalanie może wzrosnąć do około 8-8,5 l/100 km. Zwróćmy uwagę, że na rzeczywiste zużycie paliwa wpływa wiele spraw, np. styl jazdy, temperatura otoczenia czy natężenie ruchu.
Zimą, przy włączonym ogrzewaniu i częstych krótkich trasach, spalanie może być wyższe nawet o 1-1,5 l/100 km. Volkswagen wprowadził jednak w nowym Polo szereg rozwiązań technologicznych, które pomagają kierowcy w osiągnięciu optymalnego zużycia paliwa, w tym system monitorowania eco-jazdy i zaawansowany komputer pokładowy z funkcją podpowiedzi zmiany biegów.