Volkswagen Golf 8 debiutował w 2019 roku jako przedstawiciel segmentu C. Użytkownicy chwalą wysoki luksus jazdy, bogatą paletę silników (w tym hybrydy plug-in) oraz jakość wykonania. Krytykowane są: awaryjne multimedia, mało intuicyjne sterowanie dotykowe i wysoka cena bazowa. Najczęściej wybierane wersje to 1.5 TSI oraz 2.0 TDI.
Volkswagen Golf 8 generacji to jeden z najważniejszych modeli niemieckiego koncernu, który od momentu debiutu wzbudza skrajne emocje wśród użytkowników. Cyfrowa rewolucja w kokpicie, która miała być największym atutem nowego Golfa, okazała się jego piętą achillesową. Doświadczenia z codziennej eksploatacji pokazują, że system multimedialny potrafi działać niestabilnie, a dotykowe przyciski na kierownicy reagują z opóźnieniem. Nowa platforma MQB evo przyniosła spore usprawnienia w zakresie prowadzenia i luksusu jazdy. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami – jest sprężyste, ale nie twarde. Wyciszenie kabiny stoi na wysokim poziomie (szczególnie w wersjach z pakietem akustycznym). Jakość wykończenia wnętrza budzi mieszane uczucia – górne części kokpitu wykonano z miękkich tworzyw, ale dolne partie rozczarowują twardymi plastikami.
Potencjalny nabywca nowego Golfa 8 powinien spojrzeć na następujące aspekty:
- Awaryjność elektroniki pokładowej
- Problemy z systemem multimedialnym
- Dotykowe przyciski klimatyzacji
- Jakość spasowania elementów
- Koszty serwisowania
- Dostępność części zamiennych
- Realny zasięg wersji hybrydowych
- Poziom spalania w cyklu mieszanym
Rzeczywiste osiągi i spalanie – konfrontacja z danymi fabrycznymi
Dla jednostek napędowych Golf 8 oferuje szeroki wachlarz możliwości – od podstawowego silnika 1.0 TSI, przez ciekawe 1.5 TSI, aż po zelektryfikowane warianty eHybrid. Bazowa jednostka 1.0 TSI o mocy 110 KM zaskakuje kulturą pracy i elastycznością. W cyklu mieszanym realny apetyt na paliwo oscyluje w granicach 6,5-7,5l/100km. Wariant 1.5 TSI (130 lub 150 KM) to optymalny dobór – oferuje zadowalającą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu. Skrzynia DSG w najnowszej odsłonie działa płynnie, choć zdarzają się szarpnięcia przy ruszaniu.
Komfort użytkowania i ergonomia wnętrza
„Digitalizacja za wszelką cenę” – tak można podsumować filozofię projektantów wnętrza nowego Golfa. Zastąpienie fizycznych przycisków dotykowymi panelami spotkało się z fal
Volkswagen Golf 8 – Czy naprawdę jest godny swojego dziedzictwa i kontynuacji legendy?
Ósma generacja kultowego Volkswagena Golfa zbiera mieszane opinie uż
Volkswagen Golf 8 GTI – Moc, która nie pożera portfela
Najnowsza generacja kultowego hot-hatcha od Volkswagena oferuje 245 KM z dwulitrowego
Golf 8 – system multimedialny czy system nerwowy właściciela?
System multimedialny w Volkswagenie Golfie 8